ΟΑΣΑ: Έρχονται νέες περικοπές στα δρομολόγια των λεωφορείων της Αθήνας

Κατηγορία: Ελλάδα
Το τρίτο κύμο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ θα εφαρμοστεί αμέσως μόλις παραχωρηθεί ξανά στην κυκλοφορία το τμήμα της γραμμής του τραμ Κασομούλη – Σύνταγμα, το οποίο παραμένει κλειστό από τον Οκτώβριο του 2018.

Και τρίτο κύμα περικοπής γραμμών και δρομολογίων των λεωφορείων στην Αθήνα ετοιμάζει, σύμφωνα με πληροφορίες ο ΟΑΣΑ, προκειμένου να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες που δημιουργεί η έλλειψη οχημάτων και οδηγών. Οι νέες περικοπές εκτιμάται ότι θα αφορούν λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες εξυπηρετούν περιοχές των νοτίων προαστίων με σχετικά περιορισμένη κίνηση και για τις οποίες υπάρχουν και εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης μέσω των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό και τραμ).

Ο Οργανισμός έχει ήδη προχωρήσει στις δύο πρώτες φάσεις της αναδιάρθρωσης δρομολογίων, τον περασμένο Οκτώβριο και Νοέμβριο, όπως είχε γράψει το ethnos.gr, και θα είχε ήδη εφαρμόσει και την τρίτη εάν είχε δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα του τραμ Κασομούλη – Σύνταγμα, το οποίο παραμένει προληπτικά κλειστό από τον Οκτώβριο του 2018 ύστερα από τα προβλήματα που είχαν εντοπιστεί στην υποδομή.

Στην απόφαση περικοπής δρομολογίων αναφέρθηκε και ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του Σκάι, στην οποία επεσήμανε ότι «γίνεται αναδιοργάνωση των δρομολογίων των λεωφορείων» προσθέτοντας πως «πρέπει δυστυχώς να κοπούν και να μπουν εκεί όπου υπάρχει ανάγκη», παρά το πολιτικό κόστος. Κι αυτό καθώς ο καινούριος διαγωνισμός για την αγορά άνω των 700 νέων λεωφορείων θα χρειαστεί αρκετό χρόνο μέχρι να εμφανιστούν στους δρόμους τα καινούρια οχήματα, δεδομένου ότι χρειάζονται περί τους πέντε μήνες προκειμένου να προετοιμαστεί ο διαγωνισμός και διάστημα περίπου 18 μηνών μέχρι να δρομολογηθούν τα νέα οχήματα.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Οκτώβριο είχε ανασταλεί η λειτουργία των πρώτων έξι λεωφορειακών γραμμών, ενώ ταυτόχρονα είχε τεθεί σε εφαρμογή και πρόγραμμα ενοποίησης γραμμών, τροποποίησης διαδρομών αλλά και ενίσχυσης δρομολογίων σε ορισμένες άλλες με τις αλλαγές να αφορούν συνολικά περίπου είκοσι γραμμές λεωφορείων.

Ακολούθησε τον Νοέμβριο του 2019 η δεύτερη φάση αναδιάρθρωσης, κατά την οποία τροποποιήθηκαν και άλλες γραμμές σε ορισμένες εκ των οποίων έγινε και μείωση του μήκους της διαδρομής τους, ενώ ιδρύθηκε και η νέα express γραμμή Κηφισός – Σταθμός Ελαιώνα. Απομένει πλέον το τρίτο κύμα αλλαγών, η εφαρμογή του οποίου εξαρτάται άμεσα από το πότε θα τεθεί εκ νέου σε λειτουργία το τμήμα του τραμ Κασομούλη – Σύνταγμα, για το οποίο το υπουργείο Μεταφορών διεμήνυε το φθινόπωρο ότι θα γινόταν άμεσα αλλά παραμένει ακόμα κλειστό.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με πηγές του ΟΑΣΑ, οι όποιες αλλαγές, περικοπές ή συνενώσεις γραμμών θα γίνουν σε σημεία που υπάρχει μετεπιβίβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς ώστε να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μάλιστα, οι μετρήσεις στις γραμμές, στις οποίες έχουν ήδη εφαρμοστεί οι αλλαγές του φθινοπώρου καταδεικνύουν σημαντικό ποσοστό αύξησης του βαθμού τήρησης του προγράμματος των δρομολογίων, σε ποσοστό που ξεπερνά το 95% και κατ΄επέκταση της αξιοπιστίας των λεωφορείων – σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στο υπόλοιπο λεκανοπέδιο.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι μείζον ζήτημα για τον Οργανισμό παραμένει και η έλλειψη οδηγών. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ αυτήν την περίοδο βρίσκονται σε τεχνική διαθεσιμότητα περίπου 1.000 λεωφορεία, καθημερινά δρομολογούνται λιγότερα από 900 καθώς οι οδηγοί έχουν μετατραπεί σε είδος εν ανεπαρκεία.

ethnos.gr