Σύσκεψη για τη Σαμοθράκη χωρίς …τη Σαμοθράκη

Κατηγορία: Ελλάδα

Έντονη κριτική έχει προκαλέσει το γεγονός ότι η κυβέρνηση προγραμματίζει σύσκεψη για τη Σαμοθράκη στο Μαξίμου, πολύ μετά την καταστροφή που υπέστη το νησί από το δεκαήμερο ακτοπλοϊκό αποκλεισμό. Ο ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα, επισημαίνει ότι η κυβέρνηση βρίσκεται ακόμη σε διακοπές ενώ μετά την έντονη κριτική για τις καθυστερήσεις, το Μαξίμου με non paper που διένειμε επιχειρεί να επιρρίψει τις ευθύνες στη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας ότι θα έπρεπε να είχε γίνει εκβάθυνση του λιμανιού της Καμαριώτισσας.

Δεν έχει μείνει ασχολίαστο το γεγονός ότι στην ευρεία σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί, δεν έχει προκληθεί κάποιος εκπρόσωπος του νησιού, όπως ο Δήμαρχος, παρά μόνο ο Περιφερειάρχης της Αν. Μακεδονίας και Θράκης. Ο Δήμαρχος Αθανάσιος Βίτσας από την πλευρά του, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, αποκαθιστά την αλήθεια για την εκβάθυνση του λιμένα, σημειώνοντας ότι τα προβλήματα του λιμανιού είναι περισσότερα και πιο σύνθετα, ενώ σημειώνει ότι οι λύσεις έχουν δρομολογηθεί ήδη από το master plan που έχει εκπονηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και οι παρεμβάσεις διαθέτουν μελετητική ωριμότητα.

Με λίγα λόγια, η «δύσκολη δουλειά» έχει ήδη γίνει και πλέον οι αναγκαίες δράσεις μπορούν να ενταχθούν για χρηματοδότηση και να υλοποιηθούν, στο προσεχές μέλλον.

Αναλυτικά η ανάρτηση του Δημάρχου Σαμοθράκης:

«ΛΙΜΑΝΙ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ – ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ – ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΤΟ Π.Ε.Α.Λ (MASTER PLAN) (Εκκρεμούν οι εγκρίσεις των ήδη έτοιμων μελετών και χρηματοδότηση του έργου)

Σήμερα στη δημοσιότητα έχουν γραφεί πολλά σχετικά με το λιμάνι της Σαμοθράκης, τα οποία είναι άστοχα και ανακριβή.
Ποια είναι αλήθεια;

Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης δεν είναι μόνο ο καθαρισμός και η εκβάθυνση του αλλά περισσότερα προβλήματα και πιο σύνθετα.
Πρέπει να ξεπεραστούν πλήθος προβλημάτων που οδηγούν σε αδιέξοδο (ανάγκη νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, έκδοσης νέων περιβαλλοντικών όρων, επαναχάραξης γραμμών αιγιαλού – παραλίας, τροποποίησης της οριοθετημένης γραμμής χερσαίας ζώνης κ.α.) περιορισμένες δυνατότητες κύκλου ελιγμών κι ακόμα πιο περιορισμένες δυνατότητες ελλιμενισμού πλοίου. Δηλαδή ειδικές συνθήκες, ξεπερασμένων προδιαγραφών με μη εφικτή τη λειτουργία των κανόνων της αγοράς.

Διέξοδος στην άρση των ανωτέρω προβλημάτων δόθηκε με το Ν.4150/2013, με τον οποίο οι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων μείζονος ενδιαφέροντος (όπως και του λιμένα Καμαριώτισσας), υποχρεώθηκαν να προβούν σε σύνταξη Αναπτυξιακού Προγράμματος (Master Plan), υπό τη μορφή «Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ)».

Περιλαμβάνει μία σειρά μελετών, όπως τοπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, έργων παράκτιας προστασίας, Η/Μ εγκαταστάσεων και Μ.Π.Ε. και φυσικά επέκταση.

Ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης δεν διέθετε τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους και εισηγήθηκε στο δήμο (υπάρχει το σχετικό υπόμνημα) την αναζήτηση χρηματοδότησης (προεδρεία Σταυράκογλου) Η αρχική δέσμευση χρημάτων για την εκπόνηση των μελετών έγινε κατόπιν αιτήματός μας για το στρατηγικό για το νησί έργο τον Ιανουάριο του 2015 από το Υπουργείο Υποδομών (Υπουργός Μ. Χρυσοχοίδης) αργότερα το καλοκαίρι του 2015 παρά τα προβλήματα της χώρας η χρηματοδότηση αξιολογήθηκε ως προτεραιότητας και παρέμεινε στο Π.Δ.Ε (Υπουργός Χ. Σπίρτζης, Γεν. Γραμ. Γ. Δέδες)

Αναθέτουσα αρχή ορίστηκε η Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών (Δ20) και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός. Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 13.10.2016 και σήμερα οι αναγκαίες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. έχουν υποβληθεί για έγκριση στην Ε.Σ.Α.Λ και συγχρόνως η Περιβαλλοντική Μελέτη (Μ.Π.Ε) προς έγκριση στην Υπηρεσία Περιβάλλοντος.

Αυτό το οποίο πρέπει στη συνέχεια να γίνει είναι οι εγκρίσεις των μελετών και η χρηματοδότηση του έργου».

tvxs.gr